......... Datum: 2009-01-15 Tid: 10:54:57

God förmiddag

......... Kategori: Allmänt Lämnade kommentarer: 1

Jisses. Filip vaknade inte förrän kl fem imorse efter han somnat in igår för kvällen. Filip somna sen om men jag kunde inte somna om. Hur trist som helst att ligga i sängen och bara stirra upp i taket. Kände inte för att gå upp heller. Fick en liten powernap runt kl halv nio när Filip somnade in ca en kvart. Nu sitter han är glad bredvid i sin babysitter och leker med sin mask han fick av moster Ida.

Har bestämt mig för att inte äta så mycket godis längre och jag tror minsann jag ätit alldeles för mycket sista månaderna med en verklig intensvi period över jul och nyår. Jag är så himla sockersugen. Detta sporrar en att verkligen inte äta mera på ett bra tag framöver. Finns även 5kg övervikt kvar sen Filip föddes som ska bort. Allt godis har inte hjälpt till att få bort den vikten heller. Vi har lyx med att motionspåret går precis bakom vårat hus. Så jag och dogsen har haft en del långpromenader där. Längtar tills det blir ljusare så jag kan gå ut även på kvällen när Anders kommit hem.

Nu ska jag fundera ut vad vi ska bjuda våra föräldrar på för mat tills imorrn. Måste bli både "vanlig" mat och vegetariskt. Någon som har tips på en enkel middag??

Kommentarer
Datum: 2009-01-15 kl. 11:55:19 URL: http://idan.blogg.se/

Hej kul att du är tillbaka =) att han gillar masken så himla mycket var verkligen en hitt men det gjorde mina barn med =)



Ska ni ha kalas eftersom ni ska bjuda på mat? potatisgratäng brukar gå hem och så något kött till kanske!? Vegetariskt kan jag dock inte komma på.

Kramar Lill syrran =)

Kommenterat av: Lilla syster Ida

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
Till Gabriella