......... Datum: 2008-12-31 Tid: 16:42:10

Året som gick och året som skall komma!

......... Kategori: Allmänt Lämnade kommentarer: 0

Nyår idag! Ett år går fort. Detta år gick extremt fort och säkert det mest omtumlande året någonsin i mitt/vårat liv.

I jan, bestämt den 14/1 så testar jag plus på graviditetsstickan. Ett till barn ska födas, så efterlängtat. Vem kunde tro att det efter så många år. Storesyster Hillevi som är 10år ska få ett syskon! Det som är extra kul är att min syster väntar barn och beräknas föda i juli.

 Ultraljud 8v. gammal.

En kär släkting, Anders mormor går bort efter måånga år på denna jord. Blev en fin och stämningsfull begravning.

I feb så börjar jag tvivla på om hästarna ska få vara kvar. Räknar ut att min FP kommer bli extremt låg. Tar beslutet att sälja en eller båda tillsammans. Denna cirkus (och då menar jag cirkus!) varade ända in i sept då Elske flyttar till sin nya ägare i norr. Smilla får flytta med på foder sålänge.

I feb så meddelar Anders syster att det är smått pågång i deras familj med. 3st bebisar kommer födas i år inom familjen =)

Den 21/4 så föds Smilla. En underbar vårdag med full sol hela dagen!


I maj så åker jag och Hillevi till Gotland på semester. En underbar vistelse. Kommer vi göra om flera gånger till!

Under våren så mentaltestades våran hund Leo med mycket bra resultat. Skottfast =)

Sen så var det rätt lugnt under våren, livet knegade på till maj/juni. Då jag började få jobbigt i graviditeten pga mitt fysiskt krävande jobb. Blir några vändor till förlossingen pga alldeles för mycket sammandragningar.

Under juni så åkte vi på en del hundutställningar men utan större resultat. Var till World Dog Show i Älvsjö. Det häftigaste jag varit med om i hundevenemang. Fick Excellent som omdöme. Behövde dock Very Excellent för att komma vidare i konkuransen bland de andra hanarna.

Efter midsommarhelgen så blir jag sjukskriven på heltid. Så sommaren löper på och magen växer.

Den 3/8 så föddes min systers bebis och jag blir moster för tredje gången. En underbar liten tjej.


I augusti bestämmer vi oss för att sälja vår bostadsrätt. När vi la upp våran lägenhet på Hemnet så slog bostadskrisen till. Vi hade nog tur ändå som fick vårat spld ca 2mån senare.

Fem veckor senare efter kusin så föds Filip. Den 7/9. En dag efter beräknad datum. Han var 53cm lång och vägde 4300gr.



Sen ca en vecka efter så flyttar Elske och Smilla iväg. Ca en månad senare kommer Smilla hem igen som avtalat.

Dopet av kusin sker i oktober och Filip´s i nov. Vi får besked om att vi fått hyreslägenheten vi önskade oss och flytt kommer ske i jan.

Anders syster får sitt barn den 27/10. En söt liten tjej blev det.

Julen firades inte så hårt hemma hos oss. Vi flydde hemmet som består av packlådor och firar dels hos min mamma och sen Anders föräldrar.



Idag är det årets sista dag. Vi firar det med att vara hemma i vårat flyttstök. Den 3/1 så går flyttlasset.

Undrar hur nästa år kommer bli? Hoppas lika roligt och spännande. Dock något mindre omtumlande ;-)

Gott nytt år på er!!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
Till Gabriella