......... Datum: 2008-12-14 Tid: 21:03:18

Nystart! Igen...

......... Kategori: Allmänt Lämnade kommentarer: 0

Har idag flyttat min nystartade blogg till denna bloggsite. Nedan följer mina gamla inlägg.



11/12-08

NYSTART

Nu kör vi en nystart med bloggandet efter en tids uppehåll!


Imorse så vaknar man som flera dar i rad. Hillevi vaknar inte till sin väckarklocka. Den står max 1 meter (!!!) från henne och skrålar. Hon ligger bredvid och snarkar. Hur djupt kan man sova??
 

Sen efter frukost och julkalender så går hon till skolan. Filip har då vaknat och myser bredvid i sängen. Ingen aning vad som komma skall. Vi ska till BVC och få 3mån spruta. Det går bra, visst blir gossen ledsen men det går över lika fort. En vikt och längd togs. Filip blir en reslig herre. Med sina nu 68cm och 7360gr. Kurvan pekar spikrakt uppåt.

Hillevi hade ikväll Luciafirande i skolan. De var så fina allihop och sjöng vackert.


Leo (vår hund) har depression. Vi kastrerade honom med en spruta hos veterinären förra veckan. Medans han vilar ut sina hormoner i 2v så får våran andra hund (Wilma) bo borta hos min mamma sålänge.


Ska gå ner till nedervåningen och se om man får liv i honom. Ta en sista nattrunda innan sängdags.



12/12-08

Tvätthögsmonstret!!

Huset är fullt av ren tvätt som måste vikas. Folk tror man har all tid i världen när man är hemmafru. Bilden visar tydligt att jag hinner inte med. Eller så är jag väldigt dålig på att planera dagarna ;-)



12/12-08

Framsteg!

Vår gosse gör nya framsteg varje dag. Nu börjar han greppa och vill utforska allt han ser :-) Och ja. Tvättmonstret är nu borta =)



13/12-08

Oseriösa köpare och säljare?!?!

Vi ska flytta om ca 3v. Sålde våran br och flyttar in i en hyreslägenhet. Vi väntar in att våran drömgård på landet ska dyka upp. Vi vill inte ha kvar våran Billybokhylla så har den ute på Blocket. Idag ska det komma en och köpa den. Kruxet är att vi inte har hört ett ljud från honom sen i torsdags. Troligtvis så skiter det säkert sig....


Jag bjöd och vann en NHL-dress på Tradera åt Filip i strl. 68. Auktionen vanns den 17/11. Än så har den inte kommit fram?!? Först skickade säljaren den till fel adress och fick den åter i måndags tills sig. Skickade den i tisdags (som hon säger ialf). Borde ha dykt upp nu?!? Filip kan precis ha strl 68 så om dressen dyker upp så är det inte ens säkert att han kan ha den. Blir så himla trött..........


Tur att våran lilla Trollunge livar upp våran dag.





13/12-08

Me really really wants!!!

Har stor kärlek för Frieserhästar. Tyvvär pga ekonomin så kunde jag inte behålla min älskade Elske. Drömmen är att finna våran lilla drömgård på landet och jag kan få flytta hem Smilla (Elskes föl) och skaffa en till häst. Väldigt gärna en Frieser. Fast det lär dröja ett bra tag antar jag. Drömma kan man alltid.

Denna valack som heter Mozez finns just nu till salu på Palmagården. Me really really wants!! Hur snygg som helst! Barockfrisern är verkligen något extra.

Ta gärna en titt in på www.frieser.tern.se och titta på mitt söta Frieserföl Smilla.


Visst är Mozez snygg??

www.stallpalmagarden.se


13/12-08

Bye bye Billy

Köparen stod sitt ord och kom idag på em och köpte våran Billy. Billy har varit en trogen tjänare. Hoppas han kommer trivas hos sin nye ägare.


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
Till Gabriella