......... Datum: 2008-12-18 Tid: 21:44:48

Trötter....

......... Kategori: Allmänt Lämnade kommentarer: 0

Idag har vi varit i Etuna och fixat med det sista. Nu har jag bara Anders kvar att köpa julklapp till. Filip hängde med i butik efter butik och tyckte det var kul.
 
Jag börjar känna mig riktigt seg. Vet inte om det är för att jag helt enkelt är trött eller bara "trött" Detta år har varit verkligen omtumlande. Först få veta att man blivit gravid och allt blev så ovisst om hästarna, jobb, flytt, ekonomisk stress osv. Önskar verkligen att vi finner huset på landet snart. Det hackar sig verkligen framåt nu. Smilla trivs ju superbra på Gesta men ack så dyrt det är med inackordering. Kallhyran höjs nu med att vi flyttar, betalar fortfarande hästlån, hästförsäkringar. Sista månaderna när jag var gravid så sov jag jättedåligt, sen fick man väl extra kick när Filip föddes som nu har börjats mattas av. Han sov ju så bra tills för 2-3v. sen. Nu stökar runt och ska ha mat varannantimma. Blir snart arbetslös då de sista djuren flyttar ut. Måste gå med i akassa igen. Kostar en tusenlapp extra varje månad. Bara för att vara garderad om jag inte får jobb efter förälderledigheten. Hillevi är inne i någon sorts förpubertet och trotsar, provocerar som bara den. Plus att jag/vi måste flyttpacka inför flytten den 3/1. Plus att det julhandlas och sen ska firas jul och nyår. Hundarna får inte den stimulans som de behöver och tiden för Smilla räcker inte till just nu. Tur jag har en mycket duktig medskötare som älskar Smilla och tar hand om henne så bra.

Gu vad jag önskar mig ett nytt lugnt år och att allt ordnar upp sig.......... Det är det enda jag önskar mig i julklapp.  

Nu ska jag gå ner till Anders och mysa lite med varm glögg. Första glöggen för i år.


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
Till Gabriella