......... Datum: 2009-08-24 Tid: 14:42:54

Dagar man vill glömma

......... Kategori: Allmänt Lämnade kommentarer: 2

De senaste dagarna eller nästan en vecka vill man gärna glömma. Har varit förkyld med feber, hosta och halsont. Om de är den nya influensan som har spökat eller vanlig förkylning lär jag inte få veta. Fick inte komma in och ta en koll på mina totalt sönderhostade lungor. Bara akutfall tas in bakvägen in i vårdcentralen för att minimera smittoriskerna. Fick ialf inringt hostmedicin som ska hämtas på apoteket ikväll. Febern är borta och med lite hostdämpande så bör jag va på benen snart igen. Filip är lite drabbad av förkylningen också med hosta och snuva. De andra är rätt pigga. 

Tiden i vårat hus har varit minimal för min del den senaste veckan. Anders har kämpat på så nu står vardagsrummet klart. Från mörkblåa tapeter till ljusa vit/gråa tapeter. Jag ska försöka komma ut och ta en massa kort. Nu står Filips rum på tur. De gamla tapeterna är nere och nu väntas det lite slipning av väggar. Sen ska hans fina tapeter upp. 

Bara Filips rum blir klart med tapeter så börjar det bli dags att inhandla hans första möbler. Det enda han äger just nu är sin spjälsäng och ett briokök. Ska bli jättekul att inreda hans rum =)

Från februari så blir det ett nytt liv som börjar rent arbetsmässigt för mig. Framtiden står öppen då jag inte har mitt gamla jobb kvar (har avvecklats under min mammaledighet). Så nu står jag och funderar hur jag ska göra. Ta ett vanligt butiksbiträdejobb eller ngt annat jobb, leta efter ett jobb som jag är utbildad till (djurskötare inom lantbruk) som förövrigt inte växer på träd just nu eller studera. Verkligen svårt och jobbigt att inte riktigt veta vad som är bäst för mig och min familj...

Något positivt i denna tristess är att jag ska bli moster igen, i mars. Jätteroligt verkligen! Och om ca 2v så fyller våran älskade Filip 1år. Gossen börjar bli stor =)





Kommentarer
Datum: 2009-08-24 kl. 20:35:07 URL: http://carolina1979.blogg.se/

Är det Jenny som väntar tillökning? :)

Usch, så trist att vara sjuk... har själv ont i halsen, bara väntar på att något ska bryta ut... kram

Kommenterat av: Carolina
Datum: 2009-08-24 kl. 08:10:43 URL: http://sorbyfolket.blogg.se/

uch vad trist ): både förskylningen och jobbet

hoppas du blir frisk fort och får ett nytt jobb snart

här är ett tips som vi kör med

koka upp rött te med lite riven färsk ingefära i en stor kastrull plus

malen kanel kardemumma och även ingefära

mal över lite vitpeppar( inte färdig malen peppar)

ställ åt sidan efter uppkoket

rött te blir inte beskt hur länge det än står

låt stå en stund till lagom dricktemp

drick en stor kopp med socker om du vill

(annars är det gott utan osså tycker jag(:)

men socker behövs ändå vid förkylning

kroppen kör ju på överväxel

spar resten i kastrullen och drick under dagen

kall eller värm lite i micron

river gott i halsen

och brukar få upp den sjukaste bonde inom ett dygn

gggooood luck

ps funkar även vid magsjuka då kompliterar man med att svälja 10 vitpepparkorn

Kommenterat av: sorbyfolket

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
Till Gabriella