......... Datum: 2009-08-04 Tid: 20:24:59

Husägare!

......... Kategori: Allmänt Lämnade kommentarer: 4

Ja så nu är man husägare. Underbart!! Efter flera års letande. Igår så var det öppen visning för min mamma och Anders föräldrar. Alla gick nöjda och nyfikna runt och tittade.

Nu idag så började vi med våran lilla renovering/upp-piffning av huset. Tapeter ska bytas, golv ska läggas om, liten ombyggnation i köket. Har lite fler planer för huset källare men det får vi ta sen när vi flyttat in i början av sept. Min älskade sambo slet idag med att få bort barbänken i köket. För att öppna upp och göra större yta i det rätt så lilla köket. Se bild innan (från mäklarannonsen) och bild idag. Jag och Hillevi hjälptes åt att riva ner en vit bubbeltapet i Hillevis blivande rum. Så har jag sen spacklat, slipat och sedan mätt alla golv så vi vet hur många kvadrat golv vi måste köpa om ett tag. Nu är vi alla rätt så sega. Blir tidig kväll. Blir heldag imorgon också i huset. Jag ska måla hallen och garderober medans Anders fortsätter slita med köket. Är så kul att fixa. Snart så får vi sätta upp det nya fräscha.


Bilder från dagen =)




Det trånga köket.


Påväg till ett nytt kök. Skåpet ska flyttas in mot väggen.
Ny tapet, nytt kakel, ny diskbänk, bänkskivor och golv kommer att fixas efteråt.


Filip hejjar på!


Hillevis blivande rum. Ny tapet och nytt golv blir det här snart.

Kommentarer
Datum: 2009-08-04 kl. 21:02:09 URL: http://carolina1979.blogg.se/

Grattis till huset! Vad roligt att få köpa hus... är en dröm jag också har! kram

Kommenterat av: Carolina
Datum: 2009-08-04 kl. 22:14:51 URL: http://jennyn.blogg.se/

Hej kära syster har inte hunnit höra av mig och säga GRATTIS till nya huset, gu va kul!! Kommer snart o hälsar på!



Många kramar Jenny

Kommenterat av: Jenny
Datum: 2009-08-04 kl. 21:33:28 URL: http://tova.just.nu

Ja, lite nyfiken är jag ju.

Så himla fint ni kommer att få. Massor av jobb, men det är ju kul.

Lycka till nu villaägarna! Vi ses säkert!

Kram från Fogdö gänget.

Kommenterat av: Bibbi
Datum: 2009-08-04 kl. 21:50:43 URL: http://enburkrussin.se

grattis... så roligt med hus.. jag är gruvligt avvis, hihi...



önskar dig en fin fin helg med gumman.. kramar

Kommenterat av: Mamma Russin

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
Till Gabriella