......... Datum: 2009-02-25 Tid: 21:36:13

Nu är det lugnt i huset

......... Kategori: Allmänt Lämnade kommentarer: 0

Både Hillevi och Filip sover nu.

Dagen har gått fort. Först till bvc för mätning och 5mån-sprutan. Filip väger nu 9140gr och 72cm lång. Så mamma gissade närmast =) Filip fick sin spruta och det gick superbra. Inte ens en grimash. Höll på att fiffla med den roliga klockan som bvc-sköterskan hade ställt fram. Han har rätt mulliga lår så det kanske inte kändes heller ;-)

Rådfrågade lite om hur jag ska göra med ammingen och hon tyckte som jag. Avsluta det hela för att inte riskera mjölkstockningar. Så nu försöka lära honom att dricka i flaska. Hon tyckte även jag kunde testa vanlig pipmugg. Eller så få gröt. Det innehåller tydligen samma näringsämnen. Gröten gillar han massor så där är det inga problem.

Sedan så åkte jag ner till Lindex. Köpte två stycken toppar. Tog en tripp till Nuevo (klädbutik i stan) och skulle köpa en tunika, tröja och linne. Men mitt kort strulade så köp medgavs inte =( Så fick lägga undan så jag kunde komma ner till banken och hämta ut pengar...

Så då blev det till att åka hem först för Hillevi slutade skolan. Gav Filip lite lunch och skulle då samtidigt läsa broshyrer jag fått från bvc. Då visar det sig att jag glömt både den och bvc-pärmen där alla uppgifter antecknas. *suck* Tillbaks till bvc och hämta sakerna. Sen till banken för att få ut pengar och sen lösa ut kläderna. Sen blev det en tripp till Willys för att köpa lite mjölk och mera barnmat och gröt.

Sen har jag varit hemma och tagit det lugnt. Ut med hundarna i spåret på prommis innan mörkret lade sig. Hillevi har varit på hockeyträning ikväll.

Pga av allt flängande så har Filip sovit lite dåligt så imorrn ska vi ta det lugnt.

Det bästa idag var att Filips overall kom med posten. Vi letade efter en sån på Lindex förra veckan men då var strl 80 slut. Min syster fann en på deras Lindex i Ulricehamn så hon köpte den och skickade den med posten. Han kan precis ha den så tur vi inte köpte strl 74.

Ser han inte ut som UrcellenEllen i den? En blå variant :-P





Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
Till Gabriella